Vil du annonsere på Radio Kongsvinger?


Radioreklame er ikke s√• lett √• bla over. Den kan heller ikke krysses ut f√łr den er ferdig. I motsetning til

TV-reklame bytter også de færreste kanal når det kommer reklame på radio.

Vi i Radio Kongsvinger har gunstige priser på reklame om det skulle være interessant for deres firma.

Vi har også gode priser på programsponsing, og kan sette sammen pakker der man også sender reklame på flere kanaler i Hedmark.

Kontakt våre selgere:

Roy Tr√łhaugen:¬†tlf. 938 48 231¬†epost¬†roy@radiokongsvinger.no,¬†

Tom Dahl på tlf. 994 97 900 epost: tom@radiokongsvinger.no

eller Ansvarlig redakt√łr P√•l-Erik Berntsen p√• tlf 953 66 829, epost: peb@radiokongsvinger.no

Du kan også kontakte kontoret tirsdager og torsdager mellom klokka 9 og 15. Tlf. 62 88 24 00.

Sju gode grunner til å annonsere på radio.

1) Radio treffer effektivt
Radio treffer m√•lgrupper effektivt fordi forskjellige stasjoner tiltrekker seg forskjellige lyttere. Radio tillater annons√łrer √• snakke direkte (selektivt) til de grupper man er mest interessert i √• treffe.
I tillegg til dette treffer radioen bedre lokalt/regionalt og kan effektivt bygge merkevare i √łnsket nedslagsfelt¬†¬†¬†
   
2) Radio treffer mennesker på relevant tid og sted?
St√łrsteparten av radiolyttere gj√łr ogs√• andre ting mens de lytter til radio.
Dette betyr at annons√łrer kan n√• lyttere p√• optimale tidspunkter(n√łkkel touchpoints)
- p√• vei til skolen, n√•r man surfer p√• nett, f√łr du g√•r p√• byen fredag kveld osv. Og n√•, ettersom radio kan h√łres p√• mobiler, Internet og andre plattformer, blir det flere ‚ÄĚoptimale tidspunkter‚ÄĚ
Unders√łkelser viser at annonser som er relevant for en lytters (andre) aktiviteter vil med over 60% sannsynlighet bli husket.¬†¬†¬†
   
3) Radioen når frem
Unders√łkelser viser at radio, - i tillegg til kino, har lavest terskel av reklameunng√•else.
Folk bytter sjelden stasjon og er mottagelige (tilgjengelig) for å lytte til beskjeder som er relevant, kreativ, som vekker nysgjerrighet, involverende etc.
Dette er en super mulighet for annons√łrer som vil n√• ut til nye kunder eller √• fortelle eksisterende kunder noe de ikke visste.¬†¬†¬†
   
4) Radioen har stor tilleggseffekt til andre medier
Radioens tilleggseffekt (til) av andre medier er fremhevet i multimedia-unders√łkelser. Radio har tilleggseffekt p√• TV, avis og utend√łrs reklame.
Effekten synes å ligge i det faktum at radio er et audio-medium, og kun det, og derfor stimulerer til andre deler av hjernen enn andre media.   
   
5) Radio skaper st√łrre bevissthet for en merkevare
P√• samme m√•te som stasjoner lager topplister av musikk, lager de en betydning av en ‚ÄĚallestedsn√¶rv√¶relse‚ÄĚ for en merkevare.
Det er to grunner til dette: F√łrst fordi radioreklamer gjentas, dernest fordi lyttere pleier √• tilbringe lang tid p√• lytting (gjennomsnittlig 14 timer pr.uke)¬†¬†¬†
   
6) Radio skaper handling
Radio har alltid v√¶rt et sterkt ‚ÄĚkaller til handling‚ÄĚ medium.
Dette er også mer sant i en verden hvor forbrukerne har tilgang til merkevarer via internett.
Unders√łkelser viser at, uansett tid, en femtedel av internetsurfere lytter til radio ‚Äď dermed er de bare et klikk unna interaksjon med en merkevare¬†¬†¬†
  
7) Radioen er ‚Äúen venn‚ÄĚ
Lyttere bruker radio av f√łlelsesmessige √•rsaker ‚Äď for √• holde tempoet oppe, for √• ikke f√łle kjedsomhet i bilen, eller f√łlelsen av √• v√¶re isolert og bundet opp i daglige rutiner. Dette f√•r dem til √• se p√• radioen som en venn, noe som er en verdifull sammenheng for en annons√łr √• opptre i.
Eks. p√• promotions & sponsorships: hvis programleder sier: ‚ÄĚv√•r venn i firma X‚ÄĚ. Her h√łrer lytteren om en venn av en venn ‚Äď og dette har veldig sterk effekt for √• bringe en merkevare n√¶rmere. ¬†¬†

 

 




Annonser