Vil du annonsere på Radio Kongsvinger?


Radioreklame er ikke så lett å bla over. Den kan heller ikke krysses ut før den er ferdig. I motsetning til

TV-reklame bytter også de færreste kanal når det kommer reklame på radio.

Vi i Radio Kongsvinger har gunstige priser på reklame om det skulle være interessant for deres firma.

Vi har også gode priser på programsponsing, og kan sette sammen pakker der man også sender reklame på flere kanaler i Hedmark.

Kontakt våre selgere:

Roy Trøhaugen: tlf. 938 48 231 epost roy@radiokongsvinger.no

Tom Dahl på tlf. 994 97 900 epost: tom@radiokongsvinger.no

eller Ansvarlig redaktør Pål-Erik Berntsen på tlf 953 66 829, epost: peb@radiokongsvinger.no

Du kan også kontakte kontoret tirsdager og torsdager mellom klokka 9 og 15. Tlf. 62 88 24 00.

Sju gode grunner til å annonsere på radio.

1) Radio treffer effektivt
Radio treffer målgrupper effektivt fordi forskjellige stasjoner tiltrekker seg forskjellige lyttere. Radio tillater annonsører å snakke direkte (selektivt) til de grupper man er mest interessert i å treffe.
I tillegg til dette treffer radioen bedre lokalt/regionalt og kan effektivt bygge merkevare i ønsket nedslagsfelt   
   
2) Radio treffer mennesker på relevant tid og sted?
Størsteparten av radiolyttere gjør også andre ting mens de lytter til radio.
Dette betyr at annonsører kan nå lyttere på optimale tidspunkter(nøkkel touchpoints)
- på vei til skolen, når man surfer på nett, før du går på byen fredag kveld osv. Og nå, ettersom radio kan høres på mobiler, Internet og andre plattformer, blir det flere ”optimale tidspunkter”
Undersøkelser viser at annonser som er relevant for en lytters (andre) aktiviteter vil med over 60% sannsynlighet bli husket.   
   
3) Radioen når frem
Undersøkelser viser at radio, - i tillegg til kino, har lavest terskel av reklameunngåelse.
Folk bytter sjelden stasjon og er mottagelige (tilgjengelig) for å lytte til beskjeder som er relevant, kreativ, som vekker nysgjerrighet, involverende etc.
Dette er en super mulighet for annonsører som vil nå ut til nye kunder eller å fortelle eksisterende kunder noe de ikke visste.   
   
4) Radioen har stor tilleggseffekt til andre medier
Radioens tilleggseffekt (til) av andre medier er fremhevet i multimedia-undersøkelser. Radio har tilleggseffekt på TV, avis og utendørs reklame.
Effekten synes å ligge i det faktum at radio er et audio-medium, og kun det, og derfor stimulerer til andre deler av hjernen enn andre media.   
   
5) Radio skaper større bevissthet for en merkevare
På samme måte som stasjoner lager topplister av musikk, lager de en betydning av en ”allestedsnærværelse” for en merkevare.
Det er to grunner til dette: Først fordi radioreklamer gjentas, dernest fordi lyttere pleier å tilbringe lang tid på lytting (gjennomsnittlig 14 timer pr.uke)   
   
6) Radio skaper handling
Radio har alltid vært et sterkt ”kaller til handling” medium.
Dette er også mer sant i en verden hvor forbrukerne har tilgang til merkevarer via internett.
Undersøkelser viser at, uansett tid, en femtedel av internetsurfere lytter til radio – dermed er de bare et klikk unna interaksjon med en merkevare   
  
7) Radioen er “en venn”
Lyttere bruker radio av følelsesmessige årsaker – for å holde tempoet oppe, for å ikke føle kjedsomhet i bilen, eller følelsen av å være isolert og bundet opp i daglige rutiner. Dette får dem til å se på radioen som en venn, noe som er en verdifull sammenheng for en annonsør å opptre i.
Eks. på promotions & sponsorships: hvis programleder sier: ”vår venn i firma X”. Her hører lytteren om en venn av en venn – og dette har veldig sterk effekt for å bringe en merkevare nærmere.   

 

 




Annonser